#Throwback 1

29 April

Apa khabar
Assalamualaikum
Hi
 Annyeonghaseyo
Ahlan Wasahlan
Konnichiwa
Bonjour
Ni Hao

Hari dan masa yang ditunggu-tunggu telah tiba.Button power kat lappy tu ditekan supaya boleh diterjah ke laman web moe.edu.co untuk tengok keputusan ambilan ke matrikulasi.Akhirnya,tertera diskrin yang I ni layak untuk ke Matrikulasi Melaka dalam jurusan sains tulen selama 2 tahun.Wahh..wahh.. kini impian yang lama diidamkan menjadi kenyataan.Bila difikirkan balik,baik tunggu keputusan tawaran dari UPU dulu.Selang beberapa hari pastu keputusan UPU disiarkan and I ditawarkan ke UiTM Seri Iskandar Perak dalam jurusan senibina.Sekarang hati ni dah berbelah bahagi dah.Kalau nak diingatkan dulu I dah melepaskan tawaran temuduga Ukur bangunan.Ahh yang lepas tu biarkan lepas.Maybe takde rezeki ke ukur bangunan kan.Now,I tak realized langsung akan dapat dua tawaran serentak.


Perasaan gembira dan syukur bercampur baur dalam hatiMendapat tawaran serentak beerti I need to choose one of them.Kalau boleh nak dua-dua tuu.So,bermulalah dilema untuk memilih antara matrikulasi ataupun IPTA,sains tulen dan senibina.


Ada yang menyuruh I pilih matrikulasi dan ada yang sarankan ke UiTM.Ipun jadi bingung dan buntu untuk memilih yang terbaik for my future.Hujan serta pendapat yang baikdiberikan oleh mummy.Yang penting I sendiri yng harus decide the best for me.Setelah sekian lama berfikir,memang I lebih cenderung untuk mengikuti jurusan sains tulen sebab minat yang sangat dalam terhadap kos tu en and itu la impian I dari tadika lagi (nak jadi dokter).


Peluang dah ada,tak perlu menoleh kebelakang lagi! Hati ni dah 80% bulat dan nekad untuk memilih ke matrikulasi.Tapi entah macam mana disaat akhir ni,tiba-tiba ada je suara-suara dalam diri I yang menyebabkan I tersentak and berfikir semula.Mampukah I nak ikut kos ni ? Orang cakap matriks susah.Banyak calculation.Tambah-tambah Chemistry.Mampukah I ? mampukah nak ingat semua formula Chemistry ? Mampukah nak ingat keywords Biology ?Mampukah I berjaya if i teruskan pengajian kalau ambik matriks ? Cane kalau I terkandas ? Cane kalau I tak mampu nak happykan mom and dad yang banyak berkorban untuk I..Arghhh Stress!!!


To be continue...

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment