Tak Susah TAPI Tak Senang

20 March

Hey gais dah lama diam kan,so today aku nak update sikit pasal perasaan susah hati mencari rumah sewa tak pun room rental. Tak susah tapi tak senang. Ahaaa macam mana tuu kan *gelak golek-golek. Memandangkan aku dah nak final for this sem,baru la teringat yang semester depan terus nak gerak pergi intern. Adoiyaii tempat tinggal pun belum cari lagi. Almaklumlah company tak provide kena la cari sendiri.

Terus buka lappy nak buat reserch, mudah.my selalunya first choice bila nak cari property macam ni. Dah lama aku scroll ada lah terjumpa 2 ke 3 link yang berkaitan.Pelangi Damansara and Palmspring. Palmspring tu macam baekk je bros. Harga pun not bad RM450 per month. But,location tu macam jauh je nak ke Putra Heights. Emmm Emmmm....

Link seterusnya ibilik.my . Tetiba je teringat nak search kat situ. Area Ampang,Subang Jaya dengan Shah Alam. Brrrr sebab tu la aku cakap tak susah tapi tak senang. Ni haa tetiba dah dapat feedback, "Maaf dik,bilik full buat masa ni.Sorry yek." ahh yelaa makcik. Takpe. Terus contact Kak Baby,busy-busy je nak tanya dia stay area mana. 

Semua jejauh belaka,macam nak je aku merempat. Tak pun tidur je dalam kereta tu haa. Kahkahkah. Okay that's not funny enough. Takpe lah,ada rezeki,ada lah tempat. Tu laa enn siapa je suruh intern jejauh. Acane nak cakap,yang dikejar tuu dapat,tapi yang dikendong tuu pulak terlepas. Dulu cari area sana sebab nak selalu jumpa dia,tapi dah berakhir pun lahai. Tu lah kan,niat kena betul. For now on,aku intern sana just cari pengalaman belajar benda baru and belajar dari kesilapan sendiri. Sekarang dah menyusahkan diri. Hahahaha padan muka.

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment