Internship

07 July

Heyyy gais,baru harini sempat aku nak menghadap laptop untuk update blog. Huhuhu busy memanjang bila tengah berpraktikal.Since 6 June haritu aku start praktikal with the construction company,T.J Civil and Structure Contractor Sdn.Bhd. Banyak jugaa haa benda yang aku belajar masa tengah praktikal ni. And dari situ aku mula untuk hargai setiap pekerjaan tak kira la director mahupun labourer. 
Hari first aku intern tuu juga bersamaan dengan hari pertama berpuasa. Yes keadaan tuu agak mencabar. Tapi berkerja tuu bukan la alasan untuk tak berpuasa. Buruh-buruh yang beragama Islam pun turut berpuasa. Malu laa kan if kita yang kerja tak sepenat tuu tidak berpuasa. Okay tuu but renungan kita semua.
Aku dapat peluang untuk melawat on-going project dekat Bangi. Project tuu baru tengah buat earthworks before proceed with piling pe semua. And aku pun teman assistant Project Manager pergi MPKj untuk proposed access untuk ke site tuu. Seronok la jugaa.But now,aku incharge project dekat 5Q,Putra Heights.
Banyak benda nak cerita sebenarnya,tapi tak berkesempatan. Nanti aku akan sambung kongsi pengalaman intern aku. Kepada junior-junior tuu just prepare yourself. 


  • Share:

You Might Also Like

0 Comment