refleksi

16 November


Aku tak ingat dimana aku baca kisah ni, tapi jalan ceritanya lebih kurang macam ni yang muda makin dewasa, yang dewasa semakin tua. Yes for sure menjadi dewasa dan meningkat tua bukan proses yang sama. Semua orang akan menjadi dewasa. 

Refleksi yang aku try post ni berkait dengan proses kehidupan. Pengembaraan. How korang mendekati and menghayati setiap pengalaman yang korang dah lalui, contoh macam aku dah 20 tahun aku hidup.

Guys sedar tak sedar kehidupan kita takde lah lama. Apa yang kita dah achieve selama tempoh kita bernyawa ? Kejar dunia ? Kesenangan duni bukan selamanya kita nikmati. Aku bukan nak berceramah, but please do your best for duniya akhirah..

Apa yang you guys alami sepanjang pengembaraan tu bukan something yang sia-sia. Everything happens for a reasons but we're just a human. Maybe 2 ke 3 tahun baru kita akan jumpa jawapan why things happen. Allah know the best for us.

Guys, why we always protecting others compareto ourself ? Why we always blaming others for the bad decision that we had made? Why we always seeking the faults in others untuk jatuhkan mereka ? Tak sedar ke diri kita pun banyak kekurangan dibandingkan dengan orang yang tiap hari kita cari kesalahan mereka. Stop blaming others for what you do. Please do correct our own.

Guys, why do we need to show off apa yang kita ada ? Kenapa selalu bersaing hanya untuk mengejar kebahagiaan ? Kenapa perlu cemburu dengan orang lain yang dapat kesenangan? Kenapa perlu bergembira bila orang lain susah ? Kenapa tak pernah bersyukur dengan nikmat yang kita ada sekarang ? Tak sedar ke semua hasad dengki tu sia-sia je. In the end kita sendiri yang sakit hati.

So,lebih baik kita bersyukur dengan apa je yang kita ada sekarang. Love yourself. You are way more than enough. Belajar untuk memaafkan. Saying sorry doesn't always mean that we were wrong. It doesn't matter what others think.Sometimes we shouldn't have to sacrifice our happiness. But be happy for others to happy. Ehh betul ke apa aku cakap ni.

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment