Dendam Terindah

25 December

Petang semalam,aku  ber-blog walking, and then terbaca satu 'entry' yang amat kejam. 'Ter'. Aku tidak sengaja baca sebab aku bukan follower dia. Mengapa kejam? 

Perlukah memaki hamun dan memalukan seseorang yang pernah hadir dalam hidup kita? Perlukah mengeluarkan kata-kata kesat dan makian semata-mata kita tidak dapat terus bersama dengannya? Kolotnya pemikiran.

Maybe time tu dia dalam keadaan di luar kawalan. Hilang pertimbangan kali,so jalan terbaik tu taip lah entry bila keadaan sudah menjadi reda. Okay ? Jangan menaip bila dalam keadaan marah. Kau sendiri yang membuka aib sendiri, apa yang kau repekkan akan buat orang judge kau walaupun kau really not meant it. Behave sikit. *orang berpengalaman.

Jujurnya, aku rasakan, tiap apa yang berlaku dalam sesuatu hubungan itu ada hikmahnya.Maybe it’s for goodness sake. Kita hanya merancang, Allah pasti sudah merencanakan sesuatu yang terbaik untuk kita. Kita fikir positif, putusnya hubungan itu pasti ada sebab dan musababnya. Pasti ada insan yang lebih baik sedang menanti. 

Jika dulu dialah yang kita sanjung dan agungkan. Dialah segalanya hidup dan mati kita. Dialah jantung dan hati kita.Half of us gitueee… Tapi bila berpisah mengapa orang yang pernah kita letak dan junjung melangit itu akhirnya di pijak-pijak dan dimaki-maki ?Does’t not make any sense. Absurd! 


Cuba la kita tukarkan makian ape semua tu kepada mendoakan kebahagiaan masing-masing. Aku faham gile,nak move on bukan senang kan,tapi tak perlu nak bertindak maki-maki centu. Jangan hilang pertimbangan. Biar oang buat kita,jangan kita buat orang. Nasihat je. Take it or leave it. Up to you.



#ps: kemaafan dendam yg terindah..tapi nak memaafkan tu bukan mudah..bayangkan yg kita cintai itu adalah org yg akhirnya mengecewakan kita..Saya akan maafkan awak bila saya dah bersedia.

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment