work! work! work!

07 November

Selamat petang semua. Haa kepala dah serabut ni mark paper bebudak. Tarikh key in markah pun dah hampir. So,situasi aku ni agak tertekan.jumlah murid satu kelas dah 50 orang. Apak ramai. Masa zaman sekolah aku pun maximum 30 orang je lahai.Dah la 50 orang,kena mark untuk empat kelas for subject bahasa melayu,sejarah and music lesson. Parah jugak tuu

Now baru la aku sedar,kenapa cikgu selalu pulangkan kertas exam lambat sangat.Dah la dia seorang nak mark.Then Kena berhadapan dengan banyak dugaan like,tulisan cakar ayam and so ayat cinta  "cikgu,nak tahu kenapa laut masin ? sebab manisnya pada cikgu" 
Haa tak pasal aku failkan budak ni. Haha,kekadang tu kelakar jugak bila ternampak semua-semua tu.But,i think it's kinda cute right ? 

Sometimes,aku rasa bersyukur bila tolong mak buat kerja dia,really make me appreciate all of my teachers and lecturers. Benda camni beri peluang untuk aku rasa sendiri pengalaman yang mungkin tak semua orang akan rasa.Syukur sangat-sangat. Mana la tahu one day ada peluang untuk jadi seorang guru.

Tengah-tengah busy marking tuu,aku dapat paper adik aku sendiri. Lol macam nak marah pun ada,rasa kelakar pun ada.Nasib la si kembar tu okay. Even my lil brother,aku tetap tak boleh nak tolong pape. Be fair right ? Tak aci pulak kalo ditolong. Pastu ada jugak budak yang sepanjang soalan subjektif tu jawapan dia "saya tak tahu" perlu ke dik nak tulis ayat tu kat setiap soalan even kau tak tahu pun. Haha 


Finally,pukul 8.40 pagi tadi siap jugak marking and key in markah dalam saps. Mau tak nya semalaman tak tidur. Bapak barai mata haa. Seriously penat and aku pun tak berminat nak memasak untuk harini. Makan kat kedai jelah.

Sampai sini sajalah aku nak mereban untuk entry kali ni..Bye-bye


  • Share:

You Might Also Like

7 Comment

  1. Ouhh...dee anak cikgu rupanya hehehhe

    ReplyDelete
  2. Hahah....kertas adik tu kasi markah lebih sikit

    ReplyDelete
  3. sorang A sorang B. hahaha

    ReplyDelete
  4. Hahaha...ala,sian yg B tu,kasi je la A hehehe

    ReplyDelete
  5. Tak fair lah kan. Dah usaha smpai B je nak buat cane. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah...ala xpe sian la dia nangis kang

      Delete