Travelog ◔̯◔

14 November

Hi Korang,

Untuk entri hari ni, aku akan citer secara overall mengenai empat hari menghilang tuh, sekadar mukadimah cerita travelog aku ni.. Sebab apa travelog ? Sebab aku langsung tak berkesempatan untuk pi melawat tempat-tempat ohsem ke pelancongan ke kan kerana kekangan masa.

Sebenarnya,bukan pergi vacay sangat pun haa. Actually,back to my ex-hometown. Voila,Langkawi Island.Bukan pergi bersendirian pun.Ditemani Ahmad bertiga. Haha. Naik apa ? Of course la naik ferry. Kalo naik flight tu kena pergi masuk Bayan Baru pulak. Agak leceh kali. Cuaca pun okay saja so,depart from Kuala Kedah pukul 10:45 am and selang hampir 2 jam kitorang finally arrived at Langkawi Jetty Point

Then bila arrived rumah ayah tu,adik terus ajak ayah pergi fishing kat Tanjung Rhu.Pishang aku kat rumah.Then so,call la kawan suruh datang ambil.Apakk bosan kalo duduk sorang.So kitorang pun gerak ke rumah Fiqa,bila sampai situ kebetulan Nadh pun ada juga.Seriously miss them so damn much.Naa sempat lagi layan drama korea.Hello,aku penat doe nak tido.Okay tido jap rumah member.

Bila sedar tu...perut pulak lapar. Lapar pun nak nangis.Cry baby.So kitorang berempat pun pergi cari kedai makan nak bersantap.Lapar gila.Haa layan drama sampai dekat Isya' aku gerak pula ke rumah member yang seterusnya.Haha.Memandangkan hari hujan,mood tu macam nak tidur saja.Serious mengantuk. Malam tu baru gerak keluar jejalan ke Pekan Kuah and Pantai Chenang.Beli la sikit ole-ole untuk member. And malam tu aku tidur rumah member.

Petang keesokan harinya tu,baru balik rumah ayah. Haha anak jenis apa lahai.Bersalah juga aku.Dan la duduk 2 jam.Pastu keluar balik dengan member pergi kedai perabot.Konon nak buat surprise kat ayah.Beli la sikit perabot kat dia.Dah selesai urusan perabot tu,kitorang pergi ke sekolah lama titew lepak with cikgu Bahasa Melayu kesayangan,Puan Hayati.Then,so much things yang kitorang nak shared with cikgu.Sampai malam lepak baru tahu nak balik.



Malam tu pulak,kitorang pergi lepak kat Starbuck Airport,sampaikan kedai sekeliling tutup baru tahu nak beransur balik.Lalala sebelum balik tu pulak sempat lagi singgah makan kat somewhere on earth sampai bulat macam ular sawa yang kekenyangan. Then,malam tu baru nak spend time with my beloved daddy. Sampai la semua tertidur.Tapi aku je haa yang ak tidur.Pukul 2 am baru nak tidur. Maklumlah layan pulak kerenah kesayangan yang jauh nun disana. Hihi


Pagi jumaat tu adik semua busy pergi mancing,aku je duduk rumah,tolong kemas-kemas apa yang patut *bakal isteri mithali. Tengok movie sampai lebam sambil makan jajan. yeay gembiranya hati ini sambil ditemani member-member yang baik hati.Lepas solat jumaat tu baru la beransur siap-siap untuk balik.Sebelum ke jetty tu aku singgah jap kat Haji Ismail Group nak beli ole-ole kat mummy. Time ni aku je jadik makcik-makcik yang sibuk pergi beli kitchen ware kat situ. Haha. Banyak juga belanja kat situ. Senang cakap aku shopping la.



Okay sampai sini je entri kali ni. Suddenly,mood ruin for a reason. Maaf ye uolls sebab i don't think entri kali ni menarik sangat.Haha



  • Share:

You Might Also Like

6 Comment

  1. Ouhh langkawi rupanya,hahaha tapi dee okay x tu??kenapa tiba2 mood ruin tu :(

    ReplyDelete
  2. Okay je. Takde pape lah pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa..xpela kalau dee xnak share,tapi saya sedia je mendgr

      Delete
    2. Haha thanks tau. tapi takpe xD

      Delete
    3. Hee.. most welcome :*

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete