racist ?

08 October


Lately, I spending so much hours om my blog. Here some issue yang aku nak kupas senipis-nipis kulit popia. Ada member aku persoalkan KENAPA AKU BENCI ORANG PANTAI TIMUR. Haa mai sini nak habaq mai paseipa kami tak suka. Sebab orang Pantai Timur ni berpuak. Tambah-tambah sep Kelantan. Orang kelantan kena sedar sikap asobiyah tu kena buang, kita ni hidup bukan zaman 60-70 an nak berpuak puak, lagi satu perangai asobiyah. Sebelum tu korang baca komen kat entry ni….bagi orang Kelantan kompen akan sakit hati bila baca…

First, aku nak minta maaf la kalau ada yang terasa hati. Maaf. Tapi aku memang RACIST pun. But since masuk universiti ni, bersepah-sepah budak Kelantan. Dominasi meluaskan kuasa. And finally, aku pun terkepit-sepit dengan budak Kelantan.

Classmate aku ramai budak Pantai Timur. Mostly KELANTAN. Urghhh... Ku relakan jiwa. Having a tough time to deal with them. Dah la LIDAH KERAS. Kau ingat aku faham ke kau cakap Kelantan. Take time aku nak get along dengan puak Kelantan. 1 sem lamanya....

Setelah berberapa sem duduk mereput kat kampus, aku ada kenal dengan several orang Kelantan which I can call em' my friends. Yang ni lidah tak keras. Senang sikit nak communicate dengan dorang. Banyak peristiwa yang kami involve sesama. Yes! Finally aku boleh get along dengan orang Kelantan. Walaupun tak banyak mana tapi ada improvement juga.

You guys, just remember that kita nak tak suka orang tu, orang ni, kau ingat dorang suka kau ke ? Hahaha. Tapi mindset people kita tak boleh nak ubah la. Aku still lagi racist pada kadar optimum. hahaha tapi aku sayang jimbit-jimbit aku yang dari Pantai Timur. 

Okay done membebel. (sakit pula hati aku tak boleh nak justify allignment)

  • Share:

You Might Also Like

5 Comment

  1. Wei, jngn marah org kelantan, lidah keras, susah nk communicate, tu ug jadi berpuak2 tuu ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. since aku okay lagi kan dengan kau. tak semua la yang aku tak suka

      Delete
  2. nnti hg jmpe husband org klate xtaw la.. jenuh bljar la hg ckp klate.. hhahahahahha ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha doa yang bebaik je

      Delete
    2. baik la tu doa aku.. aku doakan unx jumpe jodoh.. hahhhahahah

      Delete