romantic illusion

10 October

Member aku cakap, aku dalam dilemma “romantic illusion”. Entah. Aku tak nak lari once aku dah decide to stay. Unless diberi jawapan yang pasti. I’m sure. So, aku tungu, sebab ku taka da apa-apa pun untuk dikejar. Cuma usaha untuk meng-stabilkan diri aku ni je. Which is will bring happiness and benefit untuk semua orang yang aku sayang. Maybe one day the waiting will be  waste.Dan semua orang yang tahu kisah aku akan cakap,

“Aku dah kata,hang jangan tunggu!!”

Tapi tulah masalahnya. Aku nak pergi atas sebab apa ? ku OKAY.Bila kita tahu atas sebab apa kita menunggu,maybe tak rasa apa sangat kot. Dan aku tahu sbab apa aku tunggu. Sebab manusia, you see, is a very interesting science. Manusia membesr dalam keadaan faktab. Seorang pendosa akan terus jadi pndosa, sampai dia ada effort untuk kata “That’s it”. Pad akhirnya kita tahu yang kata ya atau tidak adalah TUHAN. I don’t have any power bcause I’m only a human being.

Bagi peluang. Yes I do give plenty of chances. Sampai bila? Orang tanya. Entah. Takde isu. Aku taka da psychological trauma dalam kes ‘menunggu’ dan ‘bagi peluang’. Jadi dalam konsep menunggu tu takde pekerja dalam kubikel kecik pun. So,flow dia dah cantic dan takde masalah pun. Yup. Reaksi biasa. Aku manusia.Aku faham kenapa aku tunggu. Sebab aku tahu,one day, aku aka nada statement yang macam ni.So, kalua aku tak get ready dan biasakan diri. Then how? In a relationship, one should give and take.

“Tapi dia melampau lah!” Kata orang.

Entah. Aku pun selalu buat silap kot.I always give people a chance. Not just a second chances. But a plenty of it. Untuk kerja,memang jahanamlah kalua attitude macam ni.Sebab kau akan slow-kan proses. Tambah aku agak berat untuk istiqamah dalam berubah. Tapi tu tak boleh buat apa. Sebab human grow and grow.Cara orang membesar pun lain,tak sama macam aku.Different people have a different psychological needs. Jadi aku yang konon-konontak ada isu sangatlah,malas nak mengisukan benda yang taka da isu.

“Pergilah! Kau stay buat apa”

Aku pun confused,tak tahu nak ke belakang, ke depan, atau ke mana-mana je. Jadi force ke depan dan ke belakang dah pause-kan movement aku. Macam Fizik. That’s my inspiration for this situation. So,aku tunggu sambal trying to be a better person. Until one day, aku boleh betul-betul rileks tersenyum. Silly willy. I still love you until now.Even you had stepped away from me. Yes. Do your worst. Stab me. Kill me. Or whatever. I am just a woman. A stone. That awaits at the corner. Waiting for the flickers in your eyes. While expecting none of it. Just me and my waiting. And I know . If there s,there will be. If not. Then it is fated. I have no qualms. HE knows better. As long as your smile is yours. I’m happy. Aku harap entry kali ni menjawab segala persoalan kenapa aku masih setia tunggu dia.

  • Share:

You Might Also Like

4 Comment

  1. Manusia..takda apa boleh berhentikan diorang selagi diorang mahukan sesuatu itu, kecuali pokok pangkal sendiri..
    Kalaulah ada banyak type makhluk mcm dlm cita Avatar tu..aku awal2 pilih makhluk avatar tu walaupaun diorang ddk dlm hutan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha bongok la statement kau. btw thankyou

      Delete
  2. menunggu adalah suatu peluang untuk si dia kembali, tpi bila sudah tiba saat dan ketika penantian akan dihentikan kerana peluang yg diberi tlah tertutp..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huuhhuhu i know he not worth the waiting. but i'd decided to stay.

      Delete