self-care

07 October


hey blog.. Okay here's my first time doin' such entry. Memandangkan sekarang ni musim orang heart-broken, here's some tips nak cure masalah tu. Yes, for sure aku pun ada masalah yang sama. So, aku nak share sikit lah apa yang aku buat untuk coping with dats problems.

first of all, bagi yang muslim tu boleh buat solat sunat taubat. Yela, kita manusia selalu je buat salah and end up menzalimi diri sendiri. Macam sekarang. So, kita akan dapat inner peace/ketenangan jiwa. Jangan la buat solat sunat je tapi yang wajib tak buat pula.

second, kena la ingat we just lose her/him, but we're still have our family right ? Tulaa nak pesan, time couple tengah bahagia ke apa ke jangan la sesekali abaikan family kita. Blood is thicker that water isn't it ? Cuba untuk mendampingi family. Even dorang tak faham masalah kita pun, dorang akan buat kita happy. Just spent a little time with em'. Mother know the best for her son/daughter.

yang seterusnya, do what make you gais happy. Contohnya makannnnn!!!! Tapi kalau aku, aku lebih suka nature. Nature buat aku happy. Lepas broke up haritu, aku banyak spent time on myself pergi hiking, rock climbing, picnic tepi pantai, mandi air terjun and so on. Siapa cakap nak happy kena ada duit ? Tak semestinya bruh. Nature free je. Kalau kena bayar pun just a little for entrance. Takat rm2 ke rm3 takkan la kau tak mampu. BELANJA AWEK PI SEPHORA MAMPU PULAKKK. So, do what make u happy.

Last sekali, just be a better person than before. Ni paling penting. Haa, cuba kau ingat balik kenapa digelar EX. Mesti ada something yang kita buat sampai annoyed them right ? Apa yang aku cuba sampaikan ni bukanlah untuk menangkan kembali hati EX tu. EX biarlah jadi EX. Tapi buat perubahan untuk diri kau sendiri. For your better future. 

Okay tu je entri kali ni. Hopefully membantu serba sedikit untuk u gais yang struggle nak move on tuu. Barang yang lepas usah dikenang. Hahaha jadikan pengajaran je laa. Fighting!

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment